Szanowni Czytelnicy, Mieszkańcy Warszawy, Sympatycy Biblioteki Publicznej w Dzielnicy Praga-Północ uprzejmie prosimy między 15 a 30 czerwca o zagłosowanie na Projekty dla naszej Biblioteki w Budżecie Partycypacyjnym.
Głosujemy na Bibliotekę jutra!
Szanowni Państwo dziś to m.in od Was zależy czy Biblioteka na Pradze będzie się rozwijać i poszerzać swoją ofertę. To Wy możecie sprawić, że do naszych filii trafi nowoczesnu sprzęt i wiele ciekawych nowości wydawniczych. Bedą się odbywać spotkania i warsztaty dla dzieci, młodzieży i dorosłych.Wszystko dzięki projektom zgłoszonym w Budżecie Partycypacyjnym. zachęcamy do wzięcia udziału w głosowaniu i popieranie propozycji naszej Biblioteki.
Projekty Biblioteki:
- Projekty ogólnodzielnicowe
15 (nr na liście)– Kulturalna Praga (416)– bezpłatne wydarzenia kulturalne dla mieszkańców
Nowa Praga z Pelcowizną – I okręg
5 (nr na liście)– Nowe książki dla Nowej Pragi (429)– zakup nowości wydawniczych i multimediów dla Praskich Bibliotek
6 (nr na liście)– Multimedialna Biblioteka na Golędzinowie (431)– uzupełnienie wyposażenia w sprzęt dostosowany dla dzieci
8 (nr na liście)– Przyjazna Biblioteka na Golędzinowie (392) – nowa aranżacja placówki
- Stara Praga ze Szmulowizną i Michałowem – II okręg
1 (nr na liście) – Nowe książki dla Starej Pragi 2 edycji (1248) – zakup nowości wydawniczych i multimediów dla Praskich Bibliotek
Kto może zagłosować?
Udział w głosowaniu mogą wziąć wszyscy mieszkańcy Warszawy. Nie trzeba być zameldowanym. Nie trzeba być pełnoletnim.
W jaki sposób mogę zagłosować?
Głosowanie przez internet. Wejdź na stronę app.twojbudzet.um.warszawa.pl. Podaj adres e-mail, na który przyjdzie link aktywacyjny. Dopiero po kliknięciu w link, będzie możliwe oddanie głosów.
Jeżeli nie dotarł do Ciebie e-mail z linkiem aktywacyjnym, sprawdź inne foldery w swojej poczcie np. spam lub zgłoś ten problem na adrestwojbudzet@um.warszawa.pl.
Głosowanie papierowe. Weź swój dokument tożsamości – będzie potrzeby do głosowania i przyjdź do urzędu dzielnicy lub innego wyznaczonego punktu. Otrzymasz tam kartę z propozycjami projektów. Będzie tam również pracownik urzędu, który może Ci pomóc. Możesz zagłosować na miejscu – wybierz pomysły, które uważasz za ciekawe i potrzebne do realizacji. Przed oddaniem wypełnionej karty konieczne będzie okazanie ważnego dokumentu tożsamości. Nie ma możliwości przyniesienia karty w imieniu innej osoby.
PUNKTY GŁOSOWANIA PAPIEROWEGO
15 – 30 CZERWCA URZĄD DZIELNICY – WOM
Godziny pracy Urzędu: poniedziałek: 8.00 – 18.00, wtorek – piątek: 8.00 – 16.00
19 CZERWCA GODZ. 15.00-17.00 PUNKT MOBILNY przy strefie kibica ul. Kawęczyńska 44
23 i 24 CZERWCA GODZ. 16.00-20.00 PUNKT MOBILNY przy ściance wspinaczkowej nad Wisłą, ul. Wybrzeże Szczecińskie na wysokości Mostu Świętokrzyskiego
28 CZERWCA GODZ. 13.00-16.00 PUNKT MOBILNY przy strefie kibica ul. Kawęczyńska 44
30 CZERWCA GODZ. 13.00-19.00 PUNKT MOBILNY przy ul. Sawinkowa Borysa 6(od strony Pl. Hallera przy wejściu do przychodni).
Jeżeli masz problemy z poruszaniem się, możesz przekazać swoją kartę do głosowania przedstawicielowi urzędu dzielnicy. Wcześniej jednak (od 4 maja do 22 czerwca 2018 r.) musisz zgłosić ten zamiar koordynatorowi ds. budżetu partycypacyjnego w dzielnicy. Tylko wyznaczono osoba z urzędu będzie mogła odebrać Twój głos
Jak mogę zagłosować?
1. Wybierz jedną dzielnicę, w której chcesz zagłosować. Nie musisz głosować w dzielnicy, w której mieszkasz. Możesz wybrać dowolną dzielnicę w Warszawie, z którą czujesz się związany np. tę, w której pracujesz, uczysz się czy lubisz spędzać wolny czas.
2. Wybierz obszar, w którym chcesz zagłosować. Jeżeli dzielnica jest podzielona tylko na obszary lokalne – wybierz jeden z nich. Jeżeli dzielnica jest podzielona na obszary lokalne i ogólnodzielnicowy, możesz zagłosować na poziomie ogólnodzielnicowym oraz wybrać jeden obszar lokalny.
3. Wybierz pomysł lub pomysły, na które chcesz zagłosować. Możesz wybrać dowolną liczbę pomysłów, pod warunkiem, że ich łączny koszt realizacji nie przekracza kwoty dostępnej na realizację projektów w danym obszarze. Dla przykładu, jeżeli w obszarze, w którym głosujesz, będzie do dyspozycji 300 tys. zł, możesz wybrać jeden pomysł za tę kwotę lub trzy za 100 tys. zł każdy, lub 10 pomysłów za 30 tys. zł każdy. Najważniejsze, aby łączny koszt wybranych pomysłów nie przekroczył kwoty dostępnej w danym obszarze, czyli w tym przypadku 300 tys. zł. Jeśli głosujesz przez Internet, aplikacja policzy automatycznie koszt wybranych pomysłów. Wypełniając papierową kartę do głosowania, musisz samodzielnie policzyć koszt realizacji wybranych pomysłów.
4. Wpisz swoje dane osobowe. Twoje dane nie będą jednak nikomu udostępnione.
5. Zagłosuj. Pamiętaj, że możesz głosować tylko raz i tylko w jednej dzielnicy.
Żródło:https://twojbudzet.um.warszawa.pl/glosowanie-na-pomysly-2019Pliki do pobrania:
- Punkty głosowania papierowego (269 KB)
- Plakat (593.59 KB)